Deze ondersteuningsronde is gesloten. Heeft u in het voorjaar 2015 een aanvraag ingediend, dan heeft u in mei hierover bericht gekregen. De ondersteuning kan dit hele schooljaar worden ingezet. Via dit ondersteuningsaanbod was het mogelijk extra ondersteuning aan te vragen om te werken aan een Gezonde School. Scholen konden kiezen uit:

• Gratis advies-op-maat van een Gezonde School-adviseur over passende gezondheidsactiviteiten en maatregelen voor de school.
  • Een bijdrage in de kosten of extra hulp bij het uitvoeren van een Gezonde School-activiteit op school. Scholen konden kiezen uit een menu met activiteiten rond thema’s als voeding, alcohol of sociaal-emotionele ontwikkeling. Scholen uit het primair onderwijs konden voor deze ronde van het ondersteuningsaanbod ook weer activiteiten aanvragen.
  • Een vergoeding van taakuren van eigen medewerkers voor het maken of uitvoeren van schoolgezondheidsbeleid. De vergoeding kunnen scholen ook inzetten om een vignet Gezonde School aan te vragen. De vergoeding is niet bestemd voor het inkopen van lespakketten, materialen of voor het volgen van trainingen van derden.

Wat konden scholen aanvragen in 2015?

Lees de toelichting per onderwijstype: