Bij advies-op-maat krijgt een school kosteloos extra begeleiding voor projecten voor het onderwijs en tips over maatregelen die een school kan nemen.

[tekst let op]

Let op: Het ondersteuningsaanbod is gesloten. Het is niet meer mogelijk advies-op-maat aan te vragen.

Een Gezonde School-adviseur geeft advies-op-maat

In eerste instantie wordt altijd de lokale GGDGemeentelijke Gezondheidsdienst (Municipal Public Health Service) ingeschakeld. Soms lukt het niet om deze inzet te realiseren. Op het moment dat een GGD Gemeentelijke gezondheidsdienst (Gemeentelijke gezondheidsdienst) de ondersteuning niet kan geven, schakelen we andere adviseurs in. Alle adviseurs werken op dezelfde manier.

Ga naar Advies en ondersteuning en klik op het landkaartje voor de Gezonde School-adviseur in uw regio.

Inhoud advies-op-maat

De Gezonde School-adviseur is goed thuis in de lokale situatie en weet bijvoorbeeld welke lokale mogelijkheden er voor uw school zijn. U kunt met hulp van de Gezonde School-adviseur een plan opstellen met als doel de gezondheid van leerlingen te bevorderen. Uiteraard op een manier die past bij uw school. Zie het als een kans om door de bomen weer het bos te zien. U kunt allerhande activiteiten rond gezonde leefstijl een duidelijke plek geven, wat uw school sterker en gezonder maakt. Uw wensen en ideeën bepalen het verloop van dit advies-op-maat. Iedere school is immers weer uniek. De ervaring leert dat scholen goed geholpen zijn met 3 tot 4 adviesgesprekken. Lees vooraf de uitgangspunten en voorwaarden voor het advies-op maat voor scholen.

Meer over het ondersteuningsaanbod

Film ervaringen advies-op-maat

Bekijk het filmpje waarin Anja Hepp van de OBS De Meerpaal in Zoetermeer vertelt over haar ervaringen met het advies-op-maat traject uit het ondersteuningsaanbod poprimair onderwijs van 2012.