Vroegsignaleren van alcohol en drugs

Hangjongeren

Op ROC Nijmegen bleek uit de resultaten van een leefstijltest dat in één van de teams het drugsgebruik hoger was dan gemiddeld. Hiermee gaat de ROC gelijk mee aan de slag. Lees hier het ervaringsverhaal

Samenwerking tussen scholen en bedrijfsleven

PPS publiek-private samenwerking

Bij publiek-private samenwerking (PPS) gaat het om een samenwerking tussen scholen en bedrijfsleven. Lees meer over PPS en Gezonde School met daarnaast handige voorbeelden.

Een Gezonde School, kosten en baten

Menso Alting Fittest Landstede

Het doel van Roc Menso Alting is om binnen twee jaar te spreken van een Gezonde School. In 2014 zijn zij gestart met een tweejarig projectpla en hebben onder andere een Gezonde School-coördinator aangesteld. Een mooi programma! Maar wat zijn de cijfers en resultaten?

Voorbeeld: Projectplan Gezonde School 2.0 ROC van Twente

Jongeren aan tafeltje in kantine

ROC van Twente werkt met de Gezonde School-aanpak. Hun ervaringen willen ze graag delen met andere scholen. Bekijk hier hun projectplan.

Bekijk ook het leuke filmpje van Gezonde School ROC van Twente.

Scholen inspireren Scholen

Wil je inspiratie opdoen om zelf te werken aan de gezondheid van jongeren? Bekijk dan het boekje Scholen inspireren Scholen. Informatie over de projecten in het middelbaar onderwijs staat op pagina 18 t/m 20.