Stimuleringsregeling Gezonde Relaties & Seksualiteit

Maar liefst 264 schoollocaties in het po primair onderwijs (primair onderwijs), sospeciaal onderwijs, vo voortgezet onderwijs (voortgezet onderwijs) en mbo middelbaar beroepsonderwijs (middelbaar beroepsonderwijs) kunnen gebruikmaken van ronde 3 van de Stimuleringsregeling Gezonde Relaties & Seksualiteit. De interesse was groot; bijna 400 schoollocaties maakten hun belangsteling voor deze ronde van de regeling kenbaar. Hier hadden ze tot 16 november de gelegenheid voor. Vanwege de grote belangstelling vond de toekenning van de stimuleringsregeling aan schoollocaties plaats op basis van criteria.

Met de Stimuleringsregeling Gezonde Relaties & Seksualiteit kunnen scholen makkelijker werken aan structurele aandacht voor het thema Relaties en seksualiteit. Scholen die de stimuleringsregeling toegekend krijgen ontvangen namelijk een financiële bijdrage, ondersteuning en deskundigheidsbevordering als onderdeel van de regeling. Ze kunnen daarbij gebruikmaken van handige informatie, tools en erkende Gezonde School-activiteiten.

Inspiratie en voorwaarden stimuleringsregeling

Vanuit de voorgaande rondes zijn maar liefst 625 scholen aan de slag gegaan de Stimuleringsregeling Gezonde Relaties & Seksualiteit. Zo dragen ze bij aan een positieve en gezonde seksuele ontwikkeling van hun leerlingen en studenten. Meer weten? Laat u inspireren door de ervaringsverhalen van andere scholen of lees over de opzet en voorwaarden van de stimuleringsregeling. Wilt u op uw school ook werken aan het thema Relaties en seksualiteit? In maart opent de belangstellingsregistratie voor ronde 4.

Op de hoogte blijven? Meld u aan voor de nieuwsbrief van Gezonde School.