Hoe kun je bewegen en leren integreren in de lessen op de basisschool? Om die vraag gaat het onder andere in het Kenniscafé Sport Live! Bewegen & leren: feiten, fabels & fantasie. Deze derde editie van het Kenniscafé vindt plaats op woensdag 7 februari op de CALO Windesheim Zwolle.

Op het programma staan feiten en fabels over bewegen en leren en een interview met de leerkracht van het jaar 2017 over bewegen en leren. Verder ook een lezing over bewegend leren in de praktijk en een slotdebat over bewegen en leren in 2025. Voorafgaand aan het Kenniscafé is er een workshop over ‘rekentafels Jong*Leren’. Dit programma koppelt het automatiseren van rekentafels op speelse manier aan jongleren.

Het Kenniscafé Sport Live! van Kenniscentrum Sport wordt vanuit het project Smart Moves in nauwe samenwerking met VUmc VU Medisch Centrum Amsterdam (VU Medisch Centrum Amsterdam) ingezet om meer te weten te komen over bewegen en leren.

Ons thema Werken aan bewegen en sport biedt ook praktische informatie en tips om een actieve leefstijl onder leerlingen te stimuleren.