Alles over sport publiceerde onlangs het Overzichtsartikel: Jeugd en Overgewicht. Met relevante en praktische kennis over de aanpak van overgewicht bij jeugd en de rol die sport en bewegen daarin heeft.

Handig voor beleidsmakers, buurtsportcoaches en lokale uitvoerders van sport- en beweegprojecten. Maar wellicht ook voor scholen die aan de slag willen met bewegen. Het artikel biedt namelijk ook handvaten voor wat in de praktijk wel en niet werkt en hoe ouders kunnen worden betrokken. Daarnaast bevat het artikel cijfers en feiten, kennis over oorzaken en gevolgen, landelijke regelingen en programma’s, de mogelijke rol van de gemeente, het gebruik van erkende interventies en uitdagingen voor de praktijk.

Meer informatie over hoe scholen kunnen werken aan het bevorderen van een actieve leefstijl van kinderen vindt u op de themapagina Werken aan Bewegen en Sport.