Vanaf eind volgend jaar is op middelbare scholen geen suikerhoudende frisdrank meer te koop. Frisdrankproducenten stoppen met het leveren van de drankjes aan de scholen zegt de Nederlandse Vereniging Frisdranken, Waters en Sappen. De producenten willen jongeren helpen bij het maken van een gezondere keuze. Scholieren kunnen wel lightdranken blijven kopen, omdat die minder slecht voor de gezondheid zijn. Veel scholen hebben de afgelopen jaren zelf al het aantal frisdranken teruggebracht. Lees het volledige bericht op NOS.nl.

Lees ook het artikel in de Volkskrant dat naar aanleiding hiervan werd gepubliceerd .

Tip: met de Gezonde Schoolkantine maakt u het aanbod van producten die bij u op school verkrijgbaar zijn gezonder! De Gezonde Schoolkantine is onderdeel van Gezonde School.