Voor de Week Tegen Pesten (21 t/m 25 september 2021) is dit schooljaar weer een gratis spel beschikbaar van 'Meidenvenijn is niet fijn!'. Met het kwaliteiten-stickerspel kunnen leerlingen stickers aan elkaar uitdelen met daarop een kwaliteit. Op die manier is aandacht ze aan elkaars kwaliteiten, wat bijdraagt aan een positieve groepsdynamiek.

Het kwaliteiten-stickerspel is een onderdeel uit de lessenreeks van Meidenvenijn is niet fijn! Deze Gezonde School-activiteit voor het thema Welbevinden is gericht op het aanpakken en verminderen van pestgedrag in het primair onderwijs en voortgezet onderwijs. Het kwaliteiten-stickerspel was tijdens de Week Tegen Pesten 2021 en in de maand september 2021 gratis te bestellen. Dit initiatief kwam voort uit samenwerking met Stichting School&Veiligheid.  Het kwaliteiten-stickerspel (inclusief instructie) is te bestellen voor 25 euro per set (excl. btw, inclusief verzendkosten). Bestel het kwaliteiten-stickerspel.

Wilt u weten wat u nog meer kunt doen aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen? Bekijk het thema Welbevinden voor het primair onderwijs of het voortgezet onderwijs.