Krachtvoer is een gratis lesprogramma voor leerlingen van de vmbo Voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs (vmbo) (Voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs (vmbo))-onderbouw.  Het lesprogramma is één van de Gezonde School-activiteiten voor het thema Voeding. Onlangs is het lesprogramma doorontwikkeld en vernieuwd. Vanaf begin dit schooljaar is het vernieuwde lesprogramma beschikbaar .

In Krachtvoer draait het voor leerlingen om actief bezig zijn met hun eigen voeding. Dit komt terug in de vele actieve en afwisselende werkvormen. De voedingsrichtlijnen, didactische werkvormen en look and feel van het lesprogramma zijn samen leerlingen en docenten geüpdatet naar huidige standaarden.

Zet het lesprogramma in om met de Gezonde School-aanpak te starten, deze te intensiveren of te verbreden en behaal het themacertificaat Voeding.  Meld u eenmalig aan via Krachtvoer.nu en krijg direct toegang tot het lesmateriaal.

Lees meer over het thema Voeding van Gezonde School (vo)