Minister Carola Schouten heeft maandag 13 november het startsein gegeven voor het EU Europese unie (Europese unie)-schoolfruit- en groenteprogramma 2017-2018. Ze leverde de eerste doos schoolfruit persoonlijk af op basisschool De Springbok in Den Haag. In totaal krijgen 519.246 leerlingen dit schooljaar 20 weken lang 3 stuks gratis groente of fruit per week. Dat zijn ruim 31 miljoen stuks groente en fruit verdeeld over 2.965 basisscholen. Nog nooit hebben zoveel scholen en kinderen meegedaan aan de Schoolfruitregeling. Alle scholen die zich hebben ingeschreven kunnen dit jaar meedoen omdat er voldoende budget beschikbaar is. Nederland doet dit jaar voor het 9e jaar mee aan de Europese schoolfruitregeling.

Lees meer over EU-Schoolfruit.