De tweede belangstellingsregistratieronde van de Subsidie watertappunten was zeer succesvol. Honderden scholen hebben hun belangstelling voor de subsidie kenbaar gemaakt en maar liefst 686 schoollocaties in het po primair onderwijs (primair onderwijs), so, vo voortgezet onderwijs (voortgezet onderwijs) en mbo middelbaar beroepsonderwijs (middelbaar beroepsonderwijs) ontvangen deze ronde een financiële bijdrage voor in totaal 808 watertappunten. Op dit moment zijn er al 251 watertappunten vanuit de voorgaande subsidieronde gerealiseerd.

Het plaatsen van een watertappunt in het schoolgebouw of op het schoolplein draagt bij aan bewustwording omtrent het maken van gezonde voedingskeuzes. Want bij veel leerlingen en studenten is gezondheidswinst te behalen door kraanwater als gezonde dorstlesser beschikbaar te stellen. Gezonde School, JOGG, De Gezonde Schoolkantine en het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport moedigen alle scholen die een financiële bijdrage ontvangen aan om deze te benutten voor het plaatsen van hun watertappunt, zodat leerlingen en studenten op elk gewenst moment een gezonde dorstlesser kunnen kiezen in plaats van een calorierijke drank.