Decoratieve foto van leerlingen in de schoolgang

“Kinderen die nu in de brugklas zitten, hebben al vanaf groep 8 te maken met perikelen van de lockdown. En dat is voor de meesten best pittig”, vertelt René Ouwerkerk, docent van het Haarlemmermeer Lyceum in Hoofddorp. Zo waren er vorig schooljaar na de eerste lockdown veel meer conflicten dan normaal. Om leerlingen te helpen ging de school aan de slag met Mentorlessen over stress, een Gezonde School-activiteit voor het thema Welbevinden in het voortgezet onderwijs. Hoe dat heeft uitgepakt? Lees het interview met René en laat u inspireren door tips uit de praktijk!

Meer inspirerende verhalen van collega's uit het onderwijs vindt u op Gezondeschool.nl/inspiratie. Want als het gaat om een gezonde leefstijl op school geldt: afkijken mag!