Decoratieve foto van een lachende leerling in de klas, met andere leerlingen op de achtergrond

Ook dit nieuwe schooljaar wordt door veel scholen gewerkt aan een gezonde leefstijl. Maar hoe doen ze dat? Dat vertellen onderwijsprofessionals van verschillende scholen in het po primair onderwijs (primair onderwijs), sospeciaal onderwijs, vo voortgezet onderwijs (voortgezet onderwijs) en mbo middelbaar beroepsonderwijs (middelbaar beroepsonderwijs).Lees hun inspirerende verhalen en praktische tips.Zo werden leerlingen van basisschool Reuzepas geholpen met groepsgesprekken toen ze het moeilijk hadden vanwege de coronamaatregelen. Basisschool De Waterhof brengt leerlingen juist meer in beweging, zodat ze zich beter kunnen concentreren. "Als kinderen veel bewegen worden ze fitter en vaardiger en worden ze meer intrinsiek gemotiveerd om te leren”, vertelt leerkracht Nick Keijser.

Gezonde School deelt de komende tijd meer inspirerende verhalen uit de praktijk. Zo kunt u lezen hoe andere scholen werken aan gezondheidsthema's als Welbevinden, Voeding of Bewegen en sport.

Heeft u ook een inspirerend verhaal of praktische tips te delen? Of wilt u meer zien van bepaalde verhalen? Vertel het ons! Stuur een mail naar: merie.vanderrijt@gezondeschool.nl.