De nominaties voor de Lang Leve de Liefde Awards zijn bekend gemaakt. Met deze Awards zetten Soa Aids Nederland en Rutgers de scholen in het zonnetje die structureel en effectief aandacht besteden aan het thema Relaties en seksualiteit. In de Week van de Liefde (10 - 14 februari) worden voor de vierde keer de Lang Leve de Liefde Awards uitgereikt.

De jury bestaat uit een mix van experts op het gebied van preventie, onderzoek en onderwijs. Jongeren worden vertegenwoordigd door de Jongerenambassadeur Seksuele en Reproductieve Gezondheid en Rechten. De jury let op de wijze waarop de school in de lessen aandacht besteedt aan relaties, seksualiteit, seksuele diversiteit en seksuele weerbaarheid en gebruik maken van erkende lespakketten.

De genomineerde scholen zijn:

Categorie vo voortgezet onderwijs (voortgezet onderwijs)

• Rudolf Steiner College (Haarlem)
  • Nehalennia SSG Locatie Kruisweg (Middelburg)
  • Heresialyceum (Tilburg)

Categorie mbo middelbaar beroepsonderwijs (middelbaar beroepsonderwijs)

• Aventus ((Apeldoorn)
  • Graafschap College (Doetinchem)

Categorie vso

• VSO De Hoge Brug (Rotterdam
  • Ambelt Hengeveld College/VSO (Zwolle)

Meer weten over het thema Relaties en seksualiteit? Lees meer op de website van Gezonde School (po, vo, mbo).