Het welzijn en de gezondheid van alle Nederlandse kinderen staan bovenaan het verlanglijstje van het jaarlijkse Nationaal Schoolontbijt. Daarom ontbijten zo'n half miljoen kinderen van basisscholen, kinderdagverblijven en brugklassen deze week samen. Het thema is ‘Een betoverende tijd begint met een goed ontbijt’ en daarin speelt brood de hoofdrol. Met een groot aantal enthousiaste partners wordt het Nationaal Schoolontbijt een bijzonder feest!

Vernieuwd lesmateriaal!
Leerlingen merken aan hun lichaam hoe fijn het is om de dag goed te starten met een gezond ontbijt. Bovendien stimuleert het vernieuwde lesmateriaal van het Nationaal Schoolontbijt hen met allerlei leuke weetjes daarover. Leerlingen tot en met groep zes van de basisschool krijgen een mooi boekje over Kolletje, het meisje dat kan toveren. Leerlingen in de bovenbouw van de basisschool en brugklas kunnen rekenen op een aansprekend Fun & Doe Boek over ontbijten volgens de Schijf van Vijf.

Ook dit jaar heeft het Nationaal Schoolontbijt brede steun van belangrijke partijen: Jongeren Op Gezond Gewicht (JOGG), de Maag Lever Darm Stichting en de Nederlandse Coeliakie Vereniging. Bovendien is het Nationaal Schoolontbijt officieel ambassadeur van Gezonde School.

Meedoen
Scholen konden zich tot voor kort aanmelden om tegen een symbolisch bedrag mee te doen in de week van 2 tot en met 6 november. Op dag dat de school meedoet bezorgen de bakkers van het Nationaal Schoolontbijt voor alle leerlingen van de school een compleet ontbijtpakket in gekoelde dozen en kan het ontbijtfeest beginnen!

Wilt u de volgende editie van het Nationaal Schoolontbijt niet missen? Meld u dan aan voor de nieuwsbrief van Gezonde School.