Werken aan een gezonde leefstijl op school is en blijft een populair onderwerp. Elke school zet zich hiervoor in, maar hoe maak je de juiste keuzes? Hoe krijg je een gezonde leefstijl in het DNA van de school? Reserveer dinsdag 30 oktober in je agenda en laat je inspireren tijdens de eerste editie van het Congres Gezonde School in Doorn!

Programma

Bijna 1.300 scholen mogen zich inmiddels Gezonde School noemen, maar wat betekent dit in de praktijk? Wat werkt wel en wat werkt niet? Hoe betrek je ouders, leerlingen en studenten? De keuze is reuze; het aanbod van leuke activiteiten groeit met de dag. Wat zet nu echt zoden aan de dijk? Het motto van het eerste congres Gezonde School is dan ook: ‘Laat je inspireren’. We bieden een gevarieerd programma met prikkelende lezingen, interactieve discussies en workshops, inspirerende praktijkvoorbeelden, ontmoetingen en gesprekken. In juni volgt meer informatie over het programma en aanmelding. Wij houden je op de hoogte via de nieuwsbrief Gezonde School en Gezondeschool.nl.

Voor wie?

Het congres Gezonde School is interessant voor iedereen die in, op of rond de school werkt aan een gezonde leefstijl voor leerlingen en studenten (po primair onderwijs (primair onderwijs), vo voortgezet onderwijs (voortgezet onderwijs)> en mbo middelbaar beroepsonderwijs (middelbaar beroepsonderwijs)). Zowel Gezonde Scholen als scholen die (nog) geen Gezonde School zijn, kunnen zich laten inspireren.

Waar?

Landgoed Zonheuvel, Amersfoortseweg 98, 3941 EP Doorn. Van 9.30 - 16.30 uur.

Ben je:

Leraar // (vak)docent // schoolleider // Gezonde School- coördinator // Gezonde School-adviseur // beleidsmaker // combinatiefunctionaris // JGZ Jeugdgezondheidszorg (Jeugdgezondheidszorg)-verpleegkundige // werkzaam bij één van de landelijke kennis- of thema-instituten// eigenaar van een Gezonde School-activiteit // JOGG-regisseur // makelaar Jong Leren Eten // gezondheidsbevorderaar // wethouder // of werk je met het programma Gezonde School samen?

Zet dan 30 oktober in je agenda!