De Smoke Free Challenge gaat dit najaar weer van start. Smoke Free Challenge is een klassikale niet-roken wedstrijd voor klas 1 en 2 in het voortgezet onderwijs. Leerlingen die meedoen aan deze challenge beloven een half jaar niet te gaan roken. Daarvoor zetten ze op drie momenten in dit half jaar hun handtekening. Daarnaast krijgen de leerlingen een voorlichtingsles over roken. Als de leerlingen het volhouden om zes maanden niet te roken, kunnen ze meedingen naar de landelijke prijs: met de hele klas een dag naar Walibi Holland. Daarvoor moeten ze wel een creatieve opdracht maken en inleveren.

De wedstrijd loopt van november 2017 t/m mei 2018 en is een leuke, speelse manier om tabakspreventie in te zetten in de onderbouw van het voortgezet onderwijs. Bekijk de flyer en meld uw school aan vóór 1 oktober 2017! Aanmelden kan bij uw lokale GGD Gemeentelijke gezondheidsdienst (Gemeentelijke gezondheidsdienst) of instelling voor verslavingszorg.