Gisteren werden de titel 'Sportiefste S(B)O-school van Nederland' uitgereikt aan SO de Piramide uit Den Haag. De titel 'Sportiefste basisschool van Nederland' viel te beurt aan Gezonde School Kardinaal de Jong uit Alkmaar.

Sportiefste S(B)O-school
SO de Piramide uit Den Haag is de eerste 'portiefste S(B)O-school van Nederland. Uit alle inzendingen vanuit het hele land waren in deze categorie drie scholen genomineerd voor de finale van de verkiezing op Sportcampus Zuiderpark in Den Haag. De jury wees uiteindelijk de Piramide als winnaar aan. De school won hiermee een watersporttweedaagse bij het Robinson Crusoë Eiland ter waarde van €2500,- . De prijs is aangeboden door Menzis. Daarnaast verzorgt Transvision b.v.  het vervoer naar dit uitje. Bosan, Nijha en Janssen-Fritsen boden de winnaar bovendien een waardecheque van €500,-  aan. De andere twee genomineerde scholen ontvingen ieder een waardecheque van €1250,- , eveneens beschikbaar gesteld door bovengenoemde toestelfirma’s.

De KVLO Koninklijke Vereniging van Leraren Lichamelijke Opvoeding (KVLO) URL: https://www.kvlo.nl/ (Koninklijke Vereniging van Leraren Lichamelijke Opvoeding (KVLO) URL: https://www.kvlo.nl/) (de Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding) en NOC*NSF Nederlands Olympisch Comité * Nederlandse Sport Federatie (Nederlands Olympisch Comité * Nederlandse Sport Federatie), in samenwerking met de Haagse sportopleidingen, Special Heroes en de gemeente Den Haag, organiseerden deze verkiezing van de Sportiefste S(B)O-school voor het eerst.

Sportiefste Basisschool
Op dezelfde dag werd de verkiezing Sportiefste basisschool van Nederland georganiseerd. De eer om zich met deze titel te profileren viel te beurt aan Kardinaal de Jong uit Alkmaar. Uit het hele land waren vijf basisscholen genomineerd voor deze finale van de verkiezing in Den Haag. De jury oordeelde dat deze school de winnaar was. De school won hiermee een waardecheque t.w.v. € 3000,- . De andere vier genomineerde scholen ontvingen ieder een waardecheque van € 1250,- . De cheques zijn beschikbaar gesteld door de firma’s Bosan, Janssen-Fritsen en Nijha.