Door nieuwe animaties en een werkboek met duidelijke pictogrammen speelt de training van Sta Sterk op School nu nog meer in op het kind van nu. Naast uitleg en een rollenspel, ontdekken kinderen via video’s het effect van positief denken, sterke lichaamstaal en het geven van een mening. De animaties ondersteunen ook de leerkracht, voor het goed overbrengen van de training naar de klas.

Sta Sterk op School is erkende activiteit voor groep 5 t/m 8 van het regulier en speciaal basisonderwijs en het eerste en tweede leerjaar van het voortgezet onderwijs. In het programma leren kinderen hoe voor een ander op te komen. De Sta Sterk-training heeft als doel de sociale weerbaarheid van deelnemers te vergroten zodat zij effectiever reageren op pestgedrag en de negatieve invloed ervan wordt beperkt.

Lees hier meer over het programma.