Stimuleringsregeling Gezonde Relaties & Seksualiteit

Van 5 oktober tot en met 16 november staat de belangstellingsregistratie open van de Stimuleringsregeling Gezonde Relaties & Seksualiteit, ronde 3. Met deze stimuleringsregeling kunnen alle scholen in het po primair onderwijs (primair onderwijs), so, vo voortgezet onderwijs (voortgezet onderwijs) en mbo middelbaar beroepsonderwijs (middelbaar beroepsonderwijs) een financiële bijdrage ontvangen om hun werk aan het thema Relaties en seksualiteit te versterken.

Het kenbaar maken van de belangstelling kan via een account op Mijngezondeschool.nl. Ook scholen die een vorige ronde gebruik hebben gemaakt van de stimuleringsregeling mogen zich aanmelden voor deze nieuwe ronde, mits ze gestart zijn met de verantwoording.

Eind november horen scholen of zij daadwerkelijk gebruik kunnen maken van de regeling. Tot en met juli 2022 hebben deelnemende scholen vervolgens de tijd om te werken aan het thema Relaties en seksualiteit (in het po, so, vo of mbo). Zodra de school de verantwoording voor het bestede bedrag heeft ingediend, ontvangt de school een financiële bijdrage van maximaal €5.000. De verantwoording voor ronde 3, najaar 2020, kan tot uiterlijk september 2022 worden ingediend.

Lees meer over de Stimuleringsregeling Gezonde Relaties & Seksualiteit en de bijbehorende voorwaarden.