Christelijke Scholengemeenschap De Goudse Waarden in Gouda heeft als eerste vo voortgezet onderwijs (voortgezet onderwijs)-school in de regio het vignet Gezonde School behaald. Het initiatief om het themacertificaat Bewegen en sport te halen kwam van twee leerlingen uit 5 havo Hoger algemeen voortgezet onderwijs (Hoger algemeen voortgezet onderwijs), die voor hun profielwerkstuk binnen het vak Bewegen, Sport en Maatschappij (BSM Bewegen, Sport en Maatschappij (Bewegen, Sport en Maatschappij)) ervoor kozen dit themacertificaat aan te vragen. Het certificaat werd als verrassing uitgereikt doot de wethouder, tijdens de presentatie van het profielwerkstuk. Directeur van De Goudse Waarden laat weten dat de school ook volop bezig is met de Gezonde Schoolkantine en dat ze samen met GGD Gemeentelijke gezondheidsdienst (Gemeentelijke gezondheidsdienst) Hollands Midden ook al bezig zijn met de aanvraag van het themacertificaat Roken, alcohol- en drugspreventie.