Zet u zichzelf als professional in voor meer én vaardiger sporten en bewegen van leerlingen en studenten? En zou u meer willen leren over de motorische ontwikkeling van de jeugd t/m 24 jaar? Meld u dan aan voor de Week van de Motoriek,  van 1 t/m 5 november 2021. Het thema dit jaar is: ‘Meer én beter bewegen voor de jeugd’.  Alle sessies zijn volledig digitaal én gratis te volgen. Meer informatie over het programma en aanmelden is te vinden via de Week van de Motoriek.

Meld u aan voor de Week van de Motoriek

Wat is er te doen?

Tijdens de Week van de Motoriek zijn er vijf dagen lang minimaal twee sessies te volgen. Die gaan bijvoorbeeld over het betrekken van ouders of buitenspelen. Ook zijn er sessies over vmbo Voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs (vmbo) (Voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs (vmbo))'ers en mbo middelbaar beroepsonderwijs (middelbaar beroepsonderwijs)-studenten. Hieronder vindt u nog een paar voorbeelden.

woe 3 nov 15:00 - 16:00 uur Kleuters in beweging!

Voor kleuters is goed leren bewegen de basis voor een leven lang met plezier bewegen.  Kleuters die voldoende spelen en bewegen, ontwikkelen een brede basis aan motorische vaardigheden, wat belangrijk is voor een gezonde ontwikkeling. In de sessie geven Mirka Janssen (Hogeschool van Amsterdam) en Pim Koolwijk (Haagse Hogeschool) u recente inzichten vanuit wetenschap en vakonderwijs over het belang van een brede motorische ontwikkeling voor kleuters. Experts uit de praktijk reageren op deze inzichten vanuit hun eigen ervaringen en geven handvatten hoe u het stimuleren van bewegen in uw werk kan toepassen. En vanzelfsprekend kunt als deelnemer ook actief reageren en ideeën inbrengen. Want: kleuters in beweging krijgen en houden, daar is - met z’n allen - nog een hoop te winnen! Schrijf u in via Week van de Motoriek.

don 4 nov 16:00 - 17:00 uur Bewegend leren als onderdeel van een dynamische schooldag

Verschillende aanpakken richten zich op meer en beter bewegen van leerlingen in en rondom school. Bewegend leren als onderdeel van een dynamische schooldag is in opkomst. Scholen en docenten staan vaak onder tijdsdruk. Bewegen combineren met andere lessen uit het onderwijs klinkt dan ook als de ideale oplossing. In deze sessie wordt u meegenomen in de kansen en uitdagingen rond bewegend leren. Steven Mauw van de Hogeschool van Amsterdam en Amika Singh van Mulier Instituut delen wetenschappelijke inzichten. En Nick Keijser (vakdocent en coach leren bewegen en bewegend leren) deelt zijn ervaringen vanuit de praktijk. Wat wilt u weten over bewegend leren? Schrijf u in voor de Week van de Motoriek en doe actief mee!