Vorige week waren er maar liefst 5 scholen die het vignet Gezonde School in ontvangst mochten nemen! In Bergen op Zoom was het drie keer raak. Daar kregen de Algemene School Oost, De Montessorischool en De Nieuwe Veste donderdagmiddag 12 oktober het themacertificaat Bewegen en sport. Dat gebeurde na afloop van een groots volleybaltoernooi waar alle basisscholen van Stichting ABBO aan meededen. De stichting heeft zichzelf als doel gesteld om voor alle scholen een Gezonde School-vignet te behalen. Nu drie scholen dit keurmerk in handen hebben komt dat doel nog dichterbij. In Heiloo mag openbare basisschool de Zuidwester zich sinds vorige Gezonde School noemen. De Zuidwester haalde het certificaat voor Bewegen en sport. Basisschool Den Omgang in Schaijk haalde eerder al het vignet Voeding, maar haalde nu ook een vignet voor het thema Welbevinden. Alle scholen gefeliciteerd, een mooie prestatie!

Benieuwd hoe u ook een Gezonde School kunt worden? Neem dan een kijkje op Gezondeschool.nl! Naast de thema's Voeding, Bewegen en sport en Welbevinden heeft Gezonde School nog veel meer thema's waar u als school mee aan de slag kunt gaan, zoals Relaties en seksualiteit of Mediawijsheid.