Het artikel Gezonde School: landelijke samenwerking voor een gezonde jeugd biedt een wetenschappelijk inkijkje in het programma Gezonde School. Het verscheen deze maand in de special Gezondheidsbevordering op School van het Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen. U leest in dit artikel over de opzet van het programma, over de Gezonde School-aanpak en de ondersteuning die het programma scholen biedt bij behalen van het vignet Gezonde School. Tot slot leest u hoe de samenwerking tussen alle partijen dit programma mogelijk maakt, en hoe het programma versterkt zou kunnen worden.

Als u geïnteresseerd bent in de ontstaansgeschiedenis van Gezonde School, dan is ook het artikel over de start van Gezonde School, Regionale en landelijke innovaties, Gezondheidsbevordering in het onderwijs een aanrader.