Ingezonden door: Basisschool Heeckeren - Goor

Het thema Voeding zorgde ervoor dat er op school een aantal dingen moesten veranderen. Zo was het lastig om de traktaties gezond(er) te krijgen. Wij hebben een eigen traktatieboekje gemaakt en dit verkocht tijdens de Kerstviering. De volledige opbrengst hiervan ging naar de CliniClowns.

Waarom werkt deze Gouden Tip?

Het werkt omdat de ouders nu nog duidelijkere voorbeelden hebben, de leerlingen hebben ook iets tastbaars om in te kijken en het is verkocht voor een goed doel. Dat alles zorgt er voor dat het leeft binnen de school.

Wat merk je aan leerlingen/studenten?

De leerlingen worden zich steeds bewuster van wat gezond is en wat niet. Wanneer er toch nog een grote, minder gezonde traktatie wordt getrakteerd kan ervoor gekozen worden die niet helemaal op te laten eten maar mee te geven naar huis.

Zo gaat mijn school verder met deze Gouden Tip

Het boekje is nog steeds te koop op onze school. Tijdens de informatieavond in september bieden we het boekje opnieuw aan en brengen we het onderwerp gezonde traktaties onder de aandacht bij de ouders.

Dit is ons advies aan andere scholen

Ga er samen voor, wees niet te streng maar werk vooral stimulerend en verplicht eigenlijk niets. Dan krijg je de ouders en leerlingen mee, laat zien hoe het hoort en besteed hier op een positieve manier aandacht aan! Veel succes gewenst!