Ingezonden door: VSO De Argo - Terneuzen

Maak met de leerlingen een suikerbord. Kijk hoeveel suiker er in een blikje cola, energiedrank enz zit. Dan worden de leerlingen bewust van hoeveel suiker er in een product zit. Hang het bord op een zichtbare plaats op.

Waarom werkt deze Gouden Tip?

Door inzicht te krijgen en hier aandacht aan te besteden, worden de leerlingen zich bewust van hoeveel suikers er ergens inzitten.

Wat merk je aan leerlingen/studenten?

We merken aan de studenten dat ze schrikken van wat ze eigenlijk nuttigen, het bord is op een speelse manier weergegeven en de leerlingen van de leerlingenraad hebben het bord zelf gemaakt.

Zo gaat mijn school verder met deze Gouden Tip

Met deze gouden tip kunnen wij ons inzetten voor meer educatie richting gezonde voeding en ze op een leuke, maar verantwoorde manier bewust te maken van wat ze binnenkrijgen.

Dit is ons advies aan andere scholen

Bewustwording op een manier die ze zelf ontdekken werkt het beste, omdat het iets van hunzelf is. Betrek leerlingen bij de ideeën en laat ze zelf bedenken wat gezond is.