Ingezonden door: OBO Spoorzicht - Utrecht

Onze school staat in een achterstandswijk. Betrokkenheid van vaders en een gezonde en sportieve school vinden wij belangrijk. Daarom organiseren we sportieve vader-kind activiteiten na schooltijd. Betrokkenheid verzekerd!

Waarom werkt deze Gouden Tip?

Vaders vinden het heerlijk om met hun kind samen een judoles te volgen of mee te doen aan een boogschiettoernooi. Zo creëren we een band en dragen we samen een steentje bij aan een sportieve school.

Wat merk je aan leerlingen/studenten?

Leerlingen zijn trots op hun school en trots op hun vader. De vaders leren school en de mensen die daar werken op een sportieve en ongedwongen manier kennen en dat is gezond.

Zo gaat mijn school verder met deze Gouden Tip

Onze school wil gave activiteiten kunnen blijven aanbieden en de sportmomenten combineren met leerzame en nuttige informatiemomenten omdat we geloven dat die combinatie werkt!

Dit is ons advies aan andere scholen

Heb je moeite om ouders/vaders te betrekken bij de school? Doe eens gek en gezond; organiseer een avond waarop het nuttige met het aangename gecombineerd wordt!