Ingezonden door: Nuenens College - Nuenen

We hebben alle nieuwe brugklasleerlingen gratis een Dopper gegeven. Deze kunnen ze vullen bij de verschillende waterpunten op onze school. Dit stimuleert water drinken. Bovendien worden de leerlingen zo milieubewuster.

Waarom werkt deze Gouden Tip?

We verlagen de drempel om zelf een hervulbaar flesje mee te nemen en zo maken we het makkelijk voor ze om veel water te drinken. Een Dopper is een hip en populair product waar de leerlingen graag mee gezien worden.

Wat merk je aan leerlingen/studenten?

Het overgrote meerendeel van de leerlingen gebruikt hun Dopper. Je ziet in de pauze dat ze voornamelijk water drinken. Ook is er minder afval doordat er minder wegwerpverpakkingen zijn, een mooi bijkomend voordeel.

Zo gaat mijn school verder met deze Gouden Tip

We zouden graag de huidige 2e, 3e en 4e jaarleerlingen ook een Dopper schenken. En we willen vanaf nu elk jaar de nieuwe brugklassen een Dopper meegeven aan de start van het schooljaar.

Dit is ons advies aan andere scholen

Het weggeven van een hervulbare waterfles, en daarmee ook de boodschap verkondigen, is een effectieve manier om te zorgen dat leerlingen gezonder drinken.