Ingezonden door: OBO De Watertoren - Utrecht

Op onze school in een achterstandswijk merkten wij dat een sportclub vaak een brug te ver is voor ouders. We hebben nu op woensdagmiddag na schooltijd door onze eigen gymleerkracht een schoolsportclub voor iedereen die niet op sport

Waarom werkt deze Gouden Tip?

De club is gratis, in de eigen gymzaal, van de eigen gymleerkracht, direct na schooltijd: er zijn geen redenen meer om niet te sporten!

Wat merk je aan leerlingen/studenten?

Iedere week hebben we zo'n 15 leerlingen die niet op een sportclub zitten bij onze schoolsportclub, dat is pure winst op alle vlakken!

Zo gaat mijn school verder met deze Gouden Tip

We zijn vorig jaar begonnen met groep 5/6 dit jaar breiden we uit naar groep 7/8. Het geld kunnen we goed gebruiken voor zaalhuur/materiaal en promotie!

Dit is ons advies aan andere scholen

Bewegen is een onderdeel van een gezonde maatschappij; leer kinderen dat dit heerlijk is door ze kansen te bieden en drempels weg te nemen!