Ingezonden door: Basisschool de Hofvilla - Wateringen

Gezond eten met eenzame ouderen uit de wijk op basisschool de Hofvilla, waarbij de maaltijden bereid worden door leerlingen van de groepen 6/7/8.

Waarom werkt deze Gouden Tip?

De verbinding tussen ouderen en de leerlingen zorgt onder het genot van een gezonde maaltijd voor verbinding.

Wat merk je aan leerlingen/studenten?

Leerlingen zijn erg gemotiveerd om gezond te koken voor mensen, die daar ook behoefte aan hebben. Het zorgt ook voor verbinding tussen school en buurt. Je moet het toch samen doen!

Zo gaat mijn school verder met deze Gouden Tip

Wij koken nu iedere maand voor de eenzame ouderen een gezonde 3 gangen maaltijd, of verzorgen een uitgebreide lunch. Leerlingen van de groepen 6/7/8 bereiden deze maaltijden.

Dit is ons advies aan andere scholen

Gezonde voeding is belangrijk en kan op de manier waarop wij het doen zorgen voor verbinding in de wijk en in het dorp. Bovendien bezorgt het de school een goede naam en niet onbelangrijk: leerlingen leren er ontzettend veel van!