Deze kinderkookcursus van 8 workshops leert kinderen hoe gezond, lekker en makkelijk koken kan zijn. In hun werkboek schrijven kinderen op wat ze hebben gemaakt en of ze het lekker vonden. Na afloop mogen ze hun gerechten opeten. Naast het werkboek is er een receptenboek en ontvangen de deelnemers aan het eind een SuperChefs-certificaat.

tabel SuperChefs

Kenmerk

Eigenaar Stichting Voedingscentrum Nederland
Aan de slag
Naam E-mailadres Telefoonnummer
Tilly de Jong info@kenmerk.nl +31 (0)6 46826565
Doel

Leerlingen kunnen na afloop zelf iets gezonds klaarmaken voor ontbijt, lunch, avondeten of voor een eetmoment tussendoor.

Groep
  • Groep 7
  • Groep 8
Materiaal
  • Lesmateriaal
  • Communicatiemateriaal
  • Handleiding

Begeleiders ontvangen een handleiding en dvd. Kinderen krijgen een werkboek, eventueel een receptenboek en na afloop een certificaat.

• Voeding
Ouderbetrokkenheid Nee
Activiteit is gericht op
  • Gezondheidseducatie
Aanvullende activiteit
  • EU Europese unie (Europese unie)-Schoolfruit- en groenteprogramma (PO)
  • Smaaklessen (PO)
  • Lekker Fit! lespakket (PO)
Wanneer uit te voeren?
  • Tijdens de les
Activiteit is zelfstandig door een school uit te voeren Ja
Door wie uit te voeren op school?
  • Overige leerkrachten
  • Anders
  • Leerkrachten of welzijnswerkers met kookkwaliteiten of diëtisten en kookfanaten met didactische kwaliteiten.

Tijdsbesteding Meer dan 25 uur

De kinderkookcursus bestaat uit 8 lessen van ongeveer 2 uur en is bedoeld voor 10 tot 15 leerlingen.

Waar is ondersteuning is beschikbaar?
  • Eigenaar activiteit
Indicatie vaste kosten Tussen €250 tot €500

Een startpakket met alle materialen voor 15 kinderen kost € 55,-. Bij herhaling kosten de materialen voor een groep van 15 kinderen € 43,50. De kosten van de ingrediënten bedragen ongeveer € 300,- per cursus voor een groep van 15 kinderen. Daarnaast kan het nodig zijn een ruimte te huren of een begeleider in te schakelen.

Beoordeling Goed onderbouwd