Veel scholen maken gebruik van Gezonde School-activiteiten. Dit zijn erkende interventies en activiteiten waarvan een onafhankelijke Erkenningscommissie heeft vastgesteld dat ze voldoen aan de kwaliteitscriteria. Deze activiteiten worden aangeboden in de activiteitendatabase op de website van Gezonde School.

Gezonde School-activiteiten worden regelmatig opnieuw onder de loep genomen door de Erkenningscommissie. Onlangs zijn twee activiteiten opnieuw beoordeeld:

• FitGaaf! Is een interventie die gezonde keuzes leuker maakt en beloont met bijvoorbeeld de  FitGaaf!-kalender. FitGaaf! Is door de Erkenningscommisie erkend als 'Goed Onderbouwd'. Dit is één kwaliteitsniveau hoger dan in 2015.
  • PLAYgrounds geeft basisscholen handvatten om ervoor te zorgen dat kinderen dagelijks  minimaal 15 minuten gemiddeld matig intensief bewegen tijdens de pauze. PLAYgrounds is opnieuw erkend als effectieve interventie op het niveau ‘goede aanwijzingen voor effectiviteit’.

Bekijk alle Gezonde School-activiteiten voor povo en mbo