Bewegen en sport en armoede

Gemiddeld groeien maar liefst twee kinderen per klas op in armoede. Sport en bewegen kan juist voor déze kinderen veel betekenen. Hoe kan jouw school helpen?

Kinderen die opgroeien in armoede hebben vaak minder kansen en worden thuis minder geprikkeld om hun talenten te ontdekken, dus ook op sport- en beweeggebied. Daarnaast ervaren zij meer belemmeringen om te gaan sporten en bewegen. School kan een belangrijke rol spelen, zowel door de signaalfunctie als om leerlingen mogelijkheden te geven om mee te doen aan sport en bewegen. In het artikel Hoe kan school kinderen en hun ouders in armoede helpen met sport en bewegen? op Allesoversport.nl lees je nuttige achtergrondinformatie, tips en praktijkvoorbeelden.

Verder lezen op Allesoversport.nl