Decoratieve afbeelding van het Voedingscentrum. Erop staat de tekst: De gewone schoolkantine. Boven 'gewone' staat 'gezonde' doorgestreept. Om de tekst heen is gezond eten te zien, zoals schijfjes komkommer en tomaat. Onder de tekst zijn de emblemen van de zilveren, gouden, en ideale Schoolkantine Schaal te zien.

Dit schooljaar kunnen scholen weer een Schoolkantine Schaal kunnen aanvragen bij het Voedingscentrum. Ook interesse? Jouw school bepaalt zelf de ambitie: gaan jullie voor een zilveren, gouden of ideale Schoolkantine Schaal?

Een gezonde schoolkantine is een manier om leerlingen en studenten gezonde en duurzame voedingskeuzes te laten maken. Om gezonde voeding vanzelfsprekend te maken is de omgeving namelijk belangrijk, net als educatie, het signaleren van problemen en beleid. Deze pijlers maken deel uit van de Gezonde School-aanpak.

Informatie over de Schoolkantine Schaal is te vinden op Voedingscentrum.nl/gezondeschoolkantine. Hier vind je ook de Richtlijn Eetomgevingen voor Scholen en een handige Kantinescan.