Van 4 t/m 15 september kunnen alle basisscholen en scholen voor speciaal (voorgezet) onderwijs zich inschrijven voor EU Europese unie (Europese unie)-Schoolfruit 2023-2024. Deelnemende scholen ontvangen 20 weken lang iedere week 3 porties groente en fruit voor alle leerlingen. En dat helemaal gratis dankzij financiering van de Europese Unie! De leveringen zullen plaatsvinden van 13 november 2023 t/m 19 april 2024.

Waarom meedoen aan EU-Schoolfruit?

Kinderen eten te weinig groente, fruit en volkoren producten. In 2021 had 50% van de volwassenen en ruim 30% van de kinderen van 4 tot 16 jaar in Nederland overgewicht.

Het EU Europese unie (Europese unie)-Schoolfruit- en groenteprogramma helpt kinderen meer groente en fruit te eten. Gezond eten geeft kinderen genoeg energie en belangrijke voedingsstoffen om goed te groeien en zich te ontwikkelen. De school is de perfecte plek om over voedsel en gezond en duurzaam eten te leren.

Aanbevolen dagelijkse hoeveelheid

De groente- en fruitlevering is een aanvulling op de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid (ADH). Met de groente- en fruitlevering van het EU-Schoolfruitprogramma (minimaal 70 gram per portie) maken kinderen een goede start om de ADH te halen!
Lees meer over  EU-schoolfruit

Of schrijf je direct in via deze link.