Ook dit jaar organiseert het Kenniscentrum Sport & Bewegen de Week van de Motoriek. Van 6 tot en met 9 november staat het thema ‘stimuleer een leven lang sporten en bewegen’ centraal. Het programma van de week start 6 november met een gratis live evenement in Utrecht. De andere dagen zijn er webinars te volgen. Het programma is geschikt voor professionals die werken in het primair onderwijs, speciaal onderwijs, voortgezet onderwijs of mbo middelbaar beroepsonderwijs (middelbaar beroepsonderwijs).

Waarom de Week van de Motoriek?

Sporten en voldoende bewegen is gezond. Voor jong en oud. Het stimuleert de ontwikkeling van leerlingen en studenten en helpt ze om vitaal ouder te worden. Toch beweeg niet iedereen genoeg. Met de Week van de Motoriek kunnen professionals in beleid en praktijk kennis en inspiratie opdoen. Daarmee kunnen ze het verschil maken en helpen om beweging een vanzelfsprekend onderdeel te maken van ieders dag.

6 november live in Utrecht

De hele week worden kennis en tips gedeeld. Het live evenement van 6 november vindt plaats in Hal22 in Utrecht. Tijdens dit gratis evenement staat de invloed van bewegen en sport op de mentale gezondheid centraal. Bezoekers krijgen handige tips uit de praktijk en doen inspiratie op door de combinatie van kennis uit de wetenschap en beleid.

Meld je aan voor de Week van de Motoriek: Live!

Inspirerende webinars

Van 7 tot en met 9 november vinden er zeven webinars plaats. Er komen verschillende onderwerpen aan bod. Bijvoorbeeld jongeren uitdagen om te bewegen, de dynamische schooldag en kinderen met een motorische achterstand begeleiden. Alles is gratis te volgen. Het programma van de week is bedoeld voor professionals die werken in het onderwijs, de zorg, de kinderopvang, bij gemeenten of in sport en bewegen. Meer informatie over het programma en aanmelden is te vinden op de website van de Week van de Motoriek.

Meer bewegen en sporten met Gezonde School

Wil jij leerlingen en studenten stimuleren om meer te bewegen? Dat kan met Gezonde School. Bekijk de tips:

Bewegen en sport primair onderwijs

Bewegen en sport speciaal onderwijs

Bewegen en sport voortgezet onderwijs

Bewegen en sport mbo