Decoratieve foto van twee leerlingen. De achterste leerling, een jongen, staat met zijn armen gekruist. De voorste leerling, een meisje, lacht naar de camera en heeft haar duimen omhoog.

Op 1 november gaat de Smokefree Challenge weer van start, een wedstrijd voor klassen 1 en 2 van het voortgezet onderwijs. De leerlingen beloven om een halfjaar lang niet te roken, vapen of snus te gebruiken. De belofte om niet te vapen of snus te gebruiken is dit jaar nieuw. Aanmelden voor de challenge kan tot 15 oktober.

Winnaar en prijzen

De klassen die meedoen aan de Smokefree Challenge sluiten de wedstrijd af met een creatieve opdracht. De winnende klas gaat een dagje uit en voor de runner-up is er ook nog een prijs. Andere deelnemende klassen maken kans op een troostprijs.

Meld jouw klas aan voor de Smokefree Challenge

Lesmateriaal Smokefree Challenge

Wie meedoet aan de Smokefree Challenge, kan gebruikmaken van allerlei lesmaterialen. Dit jaar is er bijvoorbeeld een kwartetspel.

Waarom meedoen aan de Smokefree Challenge

Doe je mee, dan draagt jouw school extra bij aan het realiseren van de rookvrije generatie. Smokefree Challenge is een Gezonde School-activiteit voor het thema Roken, alcohol- en drugspreventie in het voortgezet onderwijs.

Kijk voor meer informatie en aanmelden op Smokefreechallenge.nl. Gaat jouw klas de uitdaging aan om te (beginnen met) roken, vapen of het gebruiken van snus?