Het programma Gezonde School streeft ernaar dat gezondheid in het DNA van elke school komt. Daarom kunnen scholen die Gezonde School willen worden van 15 maart t/m 5 mei 2017 ondersteuning aanvragen. Heeft uw school zich al ingeschreven? Voor het schooljaar 2017-2018  is er plek voor maar liefst 750 schoollocaties uit het primair onderwijs, voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs. Op dit moment is er nog voldoende ruimte om uw aanvraag in te dienen. Aanvragen kan nog t/m 5 mei 2017.

Het ondersteuningsaanbod bestaat uit een geldbedrag van € 3.000,- per school. Met dit geldbedrag kan de school de taakuren vergoeden van een medewerker van de school (een zogenaamde Gezonde School-coördinator), voor de inzet van Gezonde School-activiteiten of voor de aanvraag van een vignet Gezonde School. Naast het bedrag van €3000,- krijgen scholen maximaal 10 uur advies en ondersteuning van een Gezonde School-adviseur van de GGD. Lees meer over het ondersteuningsaanbod.